Nederlands

Het machtige Himalayagebergte - reisverhaal Annapurna regio [Klik hier]

Nepal - korte trekkings - KATHMANDU VALLEI

Royal trekking Kathmandu Vallei - 4 of 5 dagen

extra optie: home stay op platteland bij Nepalese familie.

Dag 1: Kathmandu-Sundarijal-Chisapani
Dag 2: Chisapani-Nagarkot.
Dag 3: Nagarkot-Dulikhil.
(optioneel: Nagarkot-home stay in Neupanetar)
Dag 4: Dulikhil-Namu Budha-Panauti-Kathmandu. (Neupenatar-Dulikhil)
(Dag 5: Dulikhil-Namu Budha-Panauti-Kathmandu.)

Dag 1: Kathmandu-Sundarijal-Chisapani.
We beginnen onze tocht vanaf Sundarijal (1300m) na een korte rit vanaf Kathmandu. De route loopt heuvelopwaarts langs de drinkwaterleiding die het overgrote deel van Kathmandu van drinkwater voorziet. Na zo een 45 minuten bereiken we de eerste huisjes temidden van de rijst- en gierstvelden (engels: millet). Van deze gierst maken de bewoners wijn voor eigen gebruik of verkoop aan passanten. Na een verdere klim langs diverse dorpjes, huisjes en bospaden komen we in Chisapani (2200m) aan waar we overnachten en een groot deel van de omringende bergreuzen kunnen zien.

Dag 2: Chisapani-Nagarkot
Vandaag hebben we een flinke wandeling voor de boeg: 8 uur. We lopen grotendeels door het bos en blijven op gelijke hoogte en van tijd tot tijd hebben we mooie uitzichten op de Langtang en Helambu-gebergte en bij helder weer is ook het Mount Everest-gebergte te zien. Onderweg komen we langs de dorpjes Chokibhangang en Patibhangang. Kinderen langs de route roepen Namasté naar ons en zijn nieuwsgierig naar onze fotocamera waar ze gewillig voor poseren. Nagarkot (2080m) is een heuveltop bedekt met diverse hotels en lodges. De meesten hiervan bieden uitzicht op de bergketens om ons heen.

Dag 3: Nagarkot-Dulikhil.(of Nagarkot-home stay in Neupanetar)
We lopen een uurtje of 7 vandaag door het bos -ook wel jungle genoemd door onze gids- en zien vele millet- en aardappelvelden om ons heen. Dulikhil is een oud dorpje waarvan de meeste bewoners tot de Newari-kaste behoren. We zien er diverse typisch Nepalese tempels en overnachten hier in een middenklasse hotel.

Nagarkot-home stay Neupanetar (800m). Op dag 4 kunnen we een extra dag invoegen: een overnachting op het platteland in de boerderij van onze gids en zijn familie. Tijdens de 4 uur durende wandeling vanaf Nagarkot naar onze home stay lopen we langs de rivier en zien vooral vrouwen met manden vol gras voor hun veestapel huiswaarts lopen. Trucks rijden af en aan om zand en keien op te halen voor hun cement- en steenfabrieken. We worden gastvrij ontvangen door de bewoners van het 5 huizen tellende buurtschapje die al naar ons uit staan te kijken. De kinderen zijn nieuwsgierig naar die vreemdelingen en de volwassenen laten vol trots hun vee en boerderij zien. Een kopje Nepali-thee van de buurvrouw gaat er zeker in. De bewoners van het buurtschapje eten gezamenlijk en wij mogen aanschuiven. Daarna kruipen we bijtijds ons bed in om de volgende dag vroeg op te staan.

Dag 4: Dulikhil-Namo Buddha-Panauti-Kathmandu. (Neupenatar-Dulikhil: zie dag 3)
Vanaf Dulikhil lopen we vandaag verder naar Namo Buddha (1750m). De weg kronkelt zich langs een heuvel omhoog en op de top in de verte zien we de Budhistische kloosters al liggen. Hier heeft een prins, later herkend als de eerste buddha, zijn leven geofferd voor een stervende tijgerin en haar jongen. Namo Buddha behoort tegenwoordig tot de belangrijkste Buddhistische plaatsen in Nepal.

We slingeren tussen de vele gebouwen van dit complex door en bezoeken de zeer rijk gedecoreerde gebedshal en vervolgen onze weg langs een kleine stupa en zakken daarna de berg af richting Panauti. Vanaf hier gaan we terug naar Kathmandu.

Dag 5: Dulikhil-Namo Buddha-Panauti-Kathmandu (zie dag 4)

Korte Trekkings
ALGEMEEN
KATHMANDU VALLEI
ANNAPURNA REGIO / POKHARA
EVEREST REGIO
LANGTANG REGIO

Over ons  |  Condities  |  Boekingsformulier  |  Foto's  |  Brochure  |  Nieuws  |  Specials  |  Prijzen |  Gastenboek  |  Links  |  Location
Himalayan Rock Treks & Expedition
P.O. Box 13643, Thamel, Kathmandu, Nepal. Tel: 00977-1-4215511, 4212392, Fax: 00977-1-4212392
E-mail: rudi.wijnacker@himalayanrock.com | info@himalayanrock.com, Web: www.himalayanrock.com
Copyright © Himalayan Rock Treks & Expedition, All rights reserved. Best view on 800 x 600.