Nederlands

21. Kathmandu
22. Kathmandu - Nederland/België

MUSTANG, a lost Tibetan Kingdom

“…a land where the soul of the man is still considered to be real as the feet he walks on…”

Onze special! Deze zeer bijzondere trekking naar de meest geïsoleerde en onontdekte hoek van de Himalaya is legendarisch onder Nepalgangers. Welke Nepal- of Tibetliefhebber heeft al niet eens van het ooit verboden land gedroomd? Het is een cultuurtrek door fascinerende, surrealistische landschappen waar het Tibetaans boeddhisme nog in zijn allerpuurste vorm wordt beleden. U bezoekt machtige kloosters en forten alsmede verborgen dorpen en ontmoet hun gastvrije bevolking. Het mysterieuze koninkrijkje Mustang is pas in 1992 opengesteld voor bezoekers. Middels een speciale permit worden de rijkdommen van dit gebied beschermd en het aantal toeristen dat Upper Mustang bezoekt bedraagt niet meer dan zo’n 800 per jaar.

Een Upper Mustang permit kost 50 USD per dag met een minimum verblijf van 10 dagen. Een permit voor 13 dagen is ook mogelijk maar dan komt er 50 USD per dag extra bij. Kosten voor een gids en het verblijf zijn hier niet bij inbegrepen.
Permits, binnenlandse vluchten, gidsen, dragers, tenten en eten worden voor u geregeld.

U kunt kiezen voor een tenttrek of een lodgetrek. Overnacht u in een lodge, dan is het contact met de lokale bevolking echter wel optimaal. In tegenstelling tot veel andere gebieden in Nepal is Mustang ook gedurende de zomer goed te bereizen. Eigenlijk kan de trekking in Mustang van mei tot en met november gemaakt worden.

Korte reisomschrijving
Na een half uur durende vlucht vanuit Pokhara met spectaculaire uitzichten op de Dhaulagiri- en de Annapurnaketen landen we op 2750 meter hoogte in Jomsom. Vanaf hier lopen we in een dag door het diepste dal ter wereld, de Kali Gandakivallei, naar de poort van Mustang: het typisch Tibetaans dorpje Kagbeni. De witgeschilderde huizen met platte daken staan dicht op elkaar gebouwd en gebedsvlaggen wapperen op de daken. Achter en naast ons rijzen de 8167 meter hoge Dhaulagiri en de Nilgiri als gigantische wachters op en kijken we uit op de Annapurnaketen in het oosten.

De komende 5 dagen lopen we door een woestijnachtig gebied met diepe kloven, bizar gevormde rotswanden en prachtig gekleurde zandsteenformaties. Onderweg naar de ommuurde hoofdstad van Mustang, Lo Manthang, passeren we een aantal passen van 4000 meter en bezoeken we schilderachtige dorpjes onder grote belangstelling van de lokale Tibetaanse bevolking. Verder bezoeken we regelmatig fraai roodwit geschilderde, eeuwenoude kloosters, die we al van ver hoog boven de dorpen zien liggen. Tevens bewonderen we de religieuze kunst, de muurschilderingen, de prachtige bronzen beelden en wonen zo mogelijke een puja (gebed) bij.

Een hoogtepunt is het schitterend gelegen dorp Charang, met zijn wonderschone klooster en chörtens. Vanaf Charang loop je in 4 uur naar de top van een bergkam en plotseling kijk je uit op Lo Manthang, gelegen temidden van geel, wit, rood, bruin en oranje geërodeerde landschappen. Een onovertroffen en onvergetelijke aanblik! Lo Manthang bestaat uit ongeveer 150 huizen, meerdere kloosters en het paleis van de Raja (Koning) van Mustang. We blijven hier een dag extra om de kloosters en het paleis te bewonderen en door de nauwe straatjes van het stadje te dolen.

Op de terugweg buigen we westwaarts af en lopen via de zogenaamde “high route” over een aantal passen naar Ghar Gompa. We bekijken dit fraaie klooster en dalen vervolgens af naar het idyllische dorpje Dhakmar. Het pad loopt langs fantastisch gevormde rode rotsen die schitterend contrasteren met de witte pieken van de toppen om ons heen.
De dag erna bereiken we Jomsom en vanaf hier vliegen we via Pokhara terug naar Kathmandu.

fotogalerij

Dag 1 en 2 Amsterdam - Kathmandu

Vlucht met van Amsterdam naar Kathmandu.

Dag 3 Kathmandu

Vandaag heb je de tijd om Kathmandu en omstreken te verkennen. Te voet of per taxi ga je naar Durbar Square met zijn prachtige tempels en het oude paleis. Aan het plein vinden we het met schitterend houtsnijwerk versierde onderkomen van de levende godin Kumari. In de buurt van het plein staan verder de Narayan-, Mahadeva- en Parvati-tempel en de Kastmandap.

In de bazaarwijk Thamel kijk je je ogen uit. Dit levendige centrum van Kathmandu wordt gekenmerkt door luid getoeter van auto’s en brommers, talloze kleine winkeltjes, restaurantjes, kleurrijke mensen en een wirwar van straatjes.

Wie de dag goed benut, kan kennismaken met de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad: de prachtige Boeddhistische stupa’s Bodnath en Swayambhunath alsmede de lijkverbrandingen bij de hindoetempel Pashupatinath, gelegen aan de heilige rivier Bagmati.

De wereldberoemde stupa van Bodnath is een overweldigend bouwwerk van ongeveer 40 meter hoog en 100 meter doorsnee. De stupa heeft een prachtige witte koepel en is versierd met duizenden gebedsvlaggen. Boven de witte koepel kijken de alziende ogen van Boeddha je doordringend aan. Vooral ’s avonds lopen boeddhisten hun rondjes om de stupa’s heen en kunnen er boterlampjes worden aangestoken. In de nabijheid van Bodnath zijn een aantal Boeddhistische kloosters die de moeite van een bezoekje zeker waard zijn.

Swayambhunath ligt op een heuvel en wordt bereikt via een eindeloze trap die wordt bezet door bedelaars en talloze apen. De tempel staat dan ook bekend als de apentempel. Boven heb je een weids uitzicht over Kathmandu en in de verte zie je de toppen van de Himalaya. De stupa is qua opbouw vergelijkbaar met die van Bodnath. De ogen van Boeddha kijken hier uit over de gehele Kathmanduvallei.

De Pashupati-tempel is één van de heiligste hindoeïstische heiligdommen. Pashupati is een verschijningsvorm van Shiva en de tempel staat op de westelijke oever van de heilige rivier Bagmati. De hoofdtempel is alleen toegankelijk voor hindoes, maar vanaf de tegenoverliggende oever hebben we een goed overzicht over het complex. Op de ghats worden hindoes in het openbaar gecremeerd.

Een bezoek aan de “middeleeuwse” koningssteden Bhaktapur en Patan is ook zeer de moeite waard. Beide steden hebben een centraal plein (Durbar Square) met schitterende tempels, beelden en paleizen met vergulde daken, fraai bewerkte vensters en versierde gevels.

Bhaktapur is het meest oorspronkelijk gebleven, hier is de film Little Buddha opgenomen. Bhaktapur is onder andere bekend om het pottenbakkersplein, waar duizenden potten staan te drogen. Een bezienswaardigheid is ook de Sun Dhoka, de gouden poort. De Nyatapola-tempel is de grootste tempel van Bhaktapur. Het meer dan 30 meter hoge pagodendak heeft 5 verdiepingen en steekt hoog boven alle andere gebouwen in de stad uit. Twee aan twee opgestelde beelden van wachters flankeren de trap naar de tempel.
Bij de zilversmeden en juweliers in de stad zijn prachtige souvenirs te koop. Meteen buiten de stad begint het Nepalese landleven dat al sinds eeuwen niet veranderd lijkt te zijn.

Patan ofwel Lalitpur ligt ten zuiden van Kathmandu. Ook hier vinden we een prachtig centraal plein (Durbar Square) met schitterende tempels, pagodes en paleizen. Dat Patan een belangrijk Boeddhistisch bolwerk is blijkt uit de talloze kloosters in de stad waarvan de Gouden Tempel (Kwa Bahal) de bekendste is. Het koninklijk paleis is een mooi complex met een gouden toegangspoort, versierde hekken, binnenpleinen en tempels.

Dag 4 Kathmandu – Pokhara

Vroeg in de morgen vertrekken we met de bus vanuit Kathmandu naar Pokhara. Langs de Trisuli rivier rijden we in westelijke richting. Onderweg hebben we soms schitterende uitzichten op de Himalayatoppen in de verte. Na 4 uur stoppen we in Muglin waar we genieten van een dal bhat lunch. Na nog een uurtje of 4 bereiken we uiteindelijk Pokhara.
Pokhara is prachtig gelegen aan het Phewa meer en bij helder weer zijn de uitzichten op de Annapurnaketen en de Macchapuchare schitterend.

Dag 5 Pokhara – Jomsom – Kagbeni

Vroeg in de morgen melden we ons op het vliegveld van Pokhara voor de werkelijk prachtige vlucht naar Jomsom. Als het goed weer is, zijn de uitzichten op de hoogste toppen van de Himalaya fenomenaal. Vanuit de cockpit -waar we meestal een kijkje mogen nemen- is het uitzicht zo mogelijk nog mooier. Na een vluchtje van een half uur landen we op het kleine vliegveldje van Jomsom. Na een ontbijt in één van de vele lodges in Jomsom is het tijd om te vertrekken.

Na het verlaten van het dorpje volgen we de rivierbedding van de Kali Gandaki. We lopen nu door de diepste vallei ter wereld. Achter ons rijzen de reusachtige wanden van de Dhaulagiri en Nilgiri op.
Soms vinden we ammonietfossielen of shaligrammen, het bewijs dat één van de hoogste gebieden ter aarde vroeger de bodem van de oceaan was. De shaligrammen worden vereerd als belichaming van Vishnu.
Voorbij de kleine nederzetting Eklebatti splitst het pad zich. Het pad naar rechts leidt naar Muktinath en de Thorung La pas. Wij gaan rechtdoor en bereiken een uurtje later de toegangspoort naar Mustang, Kagbeni. De huizen in dit Tibetaans aandoende dorp zijn in een groot vierkant met een gezamenlijke buitenmuur gebouwd. Slechts door drie kleine poortjes zijn de smalle straatjes en steegjes in het dorp te bereiken. In het dorpje bezoeken we het dominant aanwezige kloostertje. Vanaf het dak van het klooster hebben we een prachtig uitzicht over het dorp en op het in verte liggende Upper Mustang en de Thorung La die geflankeerd wordt door de Thorung Peak.

Dag 6 Kagbeni – Chuksang

Als we ’s morgens in zuidelijke richting kijken zien we de zon de spierwitte wanden van de Nilgiri prachtig beschijnen. Wij vertrekken vandaag in noordelijke richting. Bij het verlaten van Kagbeni worden onze permits gecontroleerd en dan is het zover, we betreden het mysterieuze koninkrijkje Mustang. Achter ons kijken we uit op de machtige toppen van de Annapurna-range.
Afhankelijk van de waterstand lopen we door de bedding van de rivier of volgen we het hogerop gelegen pad op de oostelijke oever van de rivier.
Langs kleurig geërodeerde wanden volgen we de loop van de Kali Gandaki. Onderweg passeren we het mooie Tibetaanse dorpje Tangbe.
Anderhalf uur later bereiken we onze eerste overnachtingsplaats in Mustang. Het dorpje Chuksang is als een soort vesting gebouwd en we hebben alle tijd om er rustig rond te kijken.

Dag 7 Chuksang – Samar

Vlak voor Chele lopen we langs steile rood gekleurde wanden en bij een natuurlijke brug steken we de rivier over en klimmen we steil omhoog naar het dorpje. Vanuit het dorp hebben we een prachtig uitzicht op de Mustangvallei. Vanaf Chele stijgen we verder en komen we in een spectaculaire kloof terecht waar de paden hoog zijn uitgehouwen in de steile wanden. In de verte zien we het dorpje Gyakar liggen. Langzaam dalen we vervolgens af naar Samar waar we het lokale primitieve kloostertje kunnen bekijken.

Dag 8 Samar – Geling

Vandaag lopen we over een aantal bergkammen en beklimmen we een paar passen. Er zijn twee paden naar Geling. Wij nemen de route die men 'weg der pelgrims' noemt. We lopen afwisselend door bossen en een schitterend bergwoestijnlandschap en canyons. Tijdens de tocht genieten we van de mooie bergpanorama’s op de ijswanden van het Annapurna-massief in het zuiden. Regelmatig zien we mooie chörtens en de bergpassen zijn gemarkeerd door massa’s gebedsvlaggen die uitbundig wapperen in de vaak sterke wind.
Soms komen we reizende Loba’s (inwoners van Mustang) op hun kleine mooi versierde paardjes of kuddes geiten tegen.
Na de beklimming van de pas boven het kleine dorpje Syangmoche dalen we af naar Geling. Achter ons beschijnt de ondergaande zon de bergen achter het dorpje dat we in de verte al zien liggen. Vooral de wit- en roodgekalkte kloosters boven het dorpje vallen op.
Het uitgestrekte dorp Geling ligt in een weidse vallei temidden van gecultiveerde veldjes.

Dag 9 Geling – Tsarang

We beginnen de dag met een bezoek aan de zeer interessante kloostertjes van Geling. De muurschilderingen, beelden en oude thangka’s in het eerste klooster dat we bezoeken zijn zeer mooi. Helaas is foto’s maken hier verboden. In het tweede primitievere kloostertje dat we bezoeken wordt vrouwen de toegang geweigerd. Ze zijn niet gewenst bij het op afstand houden en verdrijven van boze geesten.
We verlaten het dorp en passeren talloze gebedsmuren en een mooie chörten voor we beginnen aan de klim naar de Nyi La. Het uitzicht bovenop de pas is immens. Tussen de talrijke gebedsvlaggen zien we de Annapurna-keten ten zuiden van ons. Ver voor ons gaat de bergwoestijn langzaam over in het Tibetaanse plateau.
We lunchen in het mooie dorpje Ghami. Na de lunch passeren we weer een indrukwekkende gebedsmuur en beklimmen we een volgende pas. Onderweg zien we een mooie grote chörten en prachtige rode rotsmassa’s. Op de terugweg vanuit Lo Manthang lopen we vlak langs deze rotsen.
Na de pas dalen we langzaam af richting Tsarang. Reeds in de verte zien we het fraaie wit-rode klooster en het enorme fort van Tsarang liggen. Tsarang is één van de mooiste en bekendste dorpen van Mustang.

Dag 10 Tsarang – Lo Manthang

Na een steile klim bereiken we het mooie klooster van Tsarang. Vanaf het klooster kijken we uit op het dorp. Overal in het dorp staan prachtig gekleurde chörtens. Met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de Himalaya zorgt dit voor schitterende plaatjes.
In het kloostertje zelf treffen we mooie beelden, thangka’s en muurschilderingen aan. Fotograferen is ook hier verboden maar tegen betaling is soms wel wat te regelen.

Vanuit Tsarang beginnen we met een afdaling gevolgd door een lange klim. Daarna lopen we over een breed pad geleidelijk omhoog. We bevinden ons hier in een enorme bergwoestenij. Langs het pad treffen we een enorme chörten aan waar we even pauzeren.

Op de top van een kam ligt opeens de magische hoofdstad van Mustang, Lo Manthang voor ons. De eerste aanblik op Lo Manthang is overweldigend. Overal om ons heen zien we de besneeuwde toppen.

Temidden van de rode, gele, witte en bruine kleuren van het desolate woeste berglandschap om ons heen zien we het ommuurde stadje liggen. De rode kloosters in en om de stad vallen ook hier als eerste op.
Tijdens de ruim één uur durende afdaling passeren we een mooie manimuur die versierd is met in de wind wapperende gebedsvlaggen. Dan klimmen we nog een klein stukje en lopen we de -tussen dikke muren gelegen- toegangspoort binnen. We zijn in Lo Manthang !

Dag 11 Lo Manthang

Binnen de ommuurde stad bevindt zich een wirwar van steegjes die nauwelijks breder zijn dan 2 meter. Er staan ongeveer 150 huizen binnen de poorten van de middeleeuws aandoende stad. Een indrukwekkend gebouw in het midden van het stadje is het paleis van de koning (raja) van Mustang. Het paleis kan worden bezocht en soms ontvangt de koning je met een kop thee. Voor het paleis is een pleintje waar zich aan het eind van de middag lokale inwoners verzamelen om al pratend en spinnend te genieten van de laatste zonnestralen.
Er staan talloze kloosters en tempels in het stadje. De belangrijkste zijn de Thugchen gompa, de Champa Lhakhan tempel en het Chyodi klooster. Er zijn prachtige bronzen en koperen beelden te zien. Hopelijk kunnen we een kloosterdienst (puja) meemaken.
Er zijn vandaag volop mogelijkheden kloosters te bezoeken en wat korte wandelingen door het stadje en omgeving te maken.

Dag 12 Lo Manthang – Ghami

Een lange dag wacht ons vandaag. We lopen een andere route dan op de heenweg. Meteen na vertrek uit Lo Manthang beginnen we met de beklimming van een aantal passen. Bij het dorpje Lo Gekar staat het 11e eeuwse klooster Ghar Gompa. Na het kloostertje lopen we langs een smal pad hoog boven de vallei en genieten we van prachtige vergezichten op de besneeuwde toppen om ons heen.
Later bereiken we de vallei waarin het dorpje Dhakmar ligt. Hier zien we indrukwekkende, grillige rode rotsmassa’s en geërodeerde heuvelwanden.
Ruim een uur later lopen we het boerendorpje Ghami binnen waar we zullen overnachten.

Dag 13 Ghami – Samar

Ook deze dag is weer pittig. Eerst moeten we de Nyi La weer over en later zien we ook Geling weer liggen. Op de heenweg hebben we hier overnacht maar nu zien we het alleen in de verte liggen.
Langzaam komen de bergen van de Annapurna weer dichterbij, we zien de ijswand van de Nilgiri al weer duidelijk voor ons liggen. We lunchen in het dorpje Syangmoche dat we bereiken na een lange klim en korte steile afdaling.

Dag 14 Samar – Tetang / Kagbeni

Vandaag een redelijk eenvoudig tochtje. We passeren de Kali Gandaki en lopen dan naar Tetang. Tetang ligt ruim een uur lopen van de hoofdroute door de vallei. Het is ook mogelijk een lange dag te maken en te overnachten in Kagbeni.

Dag 15 Tetang / Kagbeni – Muktinath

Vandaag verlaten we Mustang. Langzaam zien we de Dhaulagiri hoger en hoger naast ons oprijzen. Voor ons ligt de Thorung La. Muktinath ervaren we als een cultuurshock. We ontmoeten er vele andere wandelaars die bezig zijn met Nepals’ favoriete trekking, die om de Annapurna.
Muktinath heeft vele luxe lodges en er is van alles te koop. We kunnen ons er ook weer douchen met warm water. Na de uiterst primitieve omstandigheden en afgelegen dorpjes en stilte van de afgelopen dagen moeten we duidelijk wennen aan de ‘drukte’ om ons heen.
Dag 16 Muktinath

We hebben alle tijd om de prachtige boeddhistische en hindoeïstische tempels in Muktinath te bezoeken. Puur bronwater spuit uit 108 kranen en soms baden pelgrims zich hier. In de pagode Juwala Mapa zien we water branden! Soms zien we heilige mannen (sadhu’s) in hun oranje gewaden die vanuit India hierheen zijn komen lopen.
Vandaag is het ook mogelijk het bijzondere afgelegen dorpje Dzong te bezoeken. Dit dorpje ligt buiten de normale Annapurna-route en behoorde tot een paar jaar geleden tot het verboden Upper Mustang. De mensen zijn er Tibetaans en gebedsvlaggen wapperen uitbundig op de platte daken van de dicht tegen elkaar gebouwde witte huisjes. De mensen zijn duidelijk niet gewend aan bezoekers. We drinken thee bij het enige restaurantje van het dorpje en nemen een kijkje in het mooie kloostertje.

Dag 17 Muktinath - Jomsom

Een werkelijk schitterende dag vandaag nog. In de verte zien we de Dhaulagiri liggen en bij het naderen van de Kali Gandaki vallei kijken we nog een keer uit over Kagbeni en het woestijnlandschap van Mustang waar we de afgelopen weken hebben doorgebracht.
De uitzichten op onder andere de Dhaulagiri en Nilgiri zijn wederom onovertroffen. Als wachters rijzen deze reuzen van de Himalaya voor ons op.
Als Jomsom eenmaal in beeld komt, groeit langzaam het besef dat de trek erop zit en we zeer bijzondere weken achter de rug hebben.

Dag 18 Jomsom – Pokhara

Vroeg in de morgen staan we met onze bepakking klaar voor de vlucht naar Pokhara. Een twinotter brengt ons als de omstandigheden goed zijn in ruim een half uur terug naar Pokhara. Een taxi brengt ons naar ons hotel waar we op het dak van het hotel of aan het Phewa meer kunnen nagenieten en bijkomen van de vermoeienissen van de afgelopen weken.

Er zijn talloze manieren om de dag door te brengen. Erg populair is het bijvoorbeeld om een boottochtje op het prachtige Phewa meer te maken. Ook is het mogelijk fietsen te huren, een vleermuizengrot te bezoeken of natuurlijk gewoon lekker te luieren aan de oevers van het meer en een beetje te shoppen. ’s Avonds kan je heerlijk uit eten gaan in één van de talloze restaurantjes aan de oevers van het meer. In een aantal restaurants is het mogelijk het eten te combineren met een typisch Nepalese dans- en zangavond.

Dag 19 Pokhara – Kathmandu

In ongeveer 8 uur rijden we per bus terug naar Kathmandu. Bij helder weer kunnen we ’s morgens nog één keer genieten van het schitterende uitzicht op het Annapurna-gebergte en de heilige Macchapuchare.

Dag 20 en 21 Kathmandu

De laatste twee dagen zijn vrij te besteden.

Dag 22 Kathmandu – Nederland/België

N.b. Gezien de relatief korte lengte van deze trek is deze reis bij uitstek geschikt uw verblijf in Nepal met een paar dagen te verlengen. Mountainbiketochten, sightseeing tours, raften, een junglesafari naar Chitwan of een spectaculaire mountainflight; het zijn maar een paar van de talloze mogelijkheden die er zijn om uw verblijf te langer te maken.

[ Boek deze reis ] [ Meer informatie ] [ Mail naar vriend(in) ] [ Contact ]

Prijzen trekking MUSTANG

• € 2.265 bij 2 personen (inclusief Upper Mustang permit)

• € 1.950 bij 4 personen (inclusief Upper Mustang permit)

Inbegrepen

• Special Mustang Permit (USD 500 voor 10 dagen)
  • vervoer per bus van Kathmandu naar Pokara
  • vlucht Pokhara - Jomsom
  • vlucht Jomsom - Pokhara
  • vervoer per bus van Pokhara naar Kathmandu
  • overnachtingen in Pokhara, middenklasse hotel
  • ophaalservice bij aankomst in Nepal op vliegveld Kathmandu en transfer naar hotel
  • wegbrengservice naar vliegveld Kathmandu bij vertrek uit Nepal
  • overnachtingen in Kathmandu voor de trekking, *** hotel
  • overnachtingen in Kathmandu na de trekking, *** hotel
  • Engelssprekende ervaren gids
  • in geval van tenttrekking:
    -   dragers (per persoon kan er tot 12 kilo persoonlijke bagage worden afgegeven)
    -   kok, keukenjongens en keukenmateriaal
    -   2 persoonstenten, eettent en toilettent
  • overnachtingen in lodges
  • 3 maaltijden per dag tijdens trekking
  • dranken tijdens de trekking (koffie, thee, gekookt water, melk(poeder), chocolademelk)
  • Annapurna Conservation Fee
  • service van ons kantoor in Kathmandu, Thamel

Niet inbegrepen

• internationale vlucht / luchthavenbelastingen
  • luchthavenbelasting lokale vluchten
  • vaccinaties en visa
  • overige maaltijden
  • persoonlijke verzekeringen
  • fooien en uitgaven van persoonlijke aard
  • frisdranken en alcoholische dranken
  • vervoer van en naar vliegveld Nederland/België
  • eventuele extra kosten als de vluchten van en naar Jomsom om wat voor reden dan ook niet kunnen plaatsvinden

Overnachtingen Kathmandu

• Alliance Hotel in Boudha

Vaccinaties

• DTP, buiktyphus en Hepatitis A

Visum

• Kosten bij aanvraag Ambassade (paspoort / 2 pasfoto's / ongeveer € 60)
  • Kosten bij aanvraag op het vliegveld van Kathmandu (paspoort / 2 pasfoto's / ongeveer € 40 contant)

Middellange en lange trekkings
Dolpo Trek
Rara Lake Trek
Kanchenjunga Trek
Jumla & Dolpo (West Nepal)
Inner Dolpo Trek

Over ons  |  Condities  |  Boekingsformulier  |  Foto's  |  Brochure  |  Nieuws  |  Specials  |  Prijzen |  Gastenboek  |  Links  |  Location
Himalayan Rock Treks & Expedition
P.O. Box : 13643, Thamel, Kathmandu , Nepal. Tel: 977-1-4215511, 4212392, Fax: 977-1-4212392
E-mail : himalayanrock@wlink.com.np | info@himalayanrock.nl, Web: www.himalayanrock.com , www.himalayanrock.nl
Copyright © Himalayan Rock Treks & Expedition, All rights reserved. Best view on 1024 x 768.